Baggrund
Jeg er udstyret med en umættelig nysgerrighed og en evig sult efter at skabe forandring og gøre en forskel.
Jeg elsker at arbejde inden for det digitale område, fordi det i så mange år har været nyt land – fordi det er komplekst – og fordi der er så mange muligheder forretningsmæssigt.
Her er et overblik over min baggrund:
SOFTWARE / E-COMMERCE
CEO, Ucommerce
E-commerce software platform med globalt salg. I spidsen for turnaround af virksomheden, herunder stabilisering af organisation (fra 12 til 24 FTE), skabelse af ny kultur (employee NPS 69 – benchmark:”50 ”Excellent”), formulering af ny kommerciel strategi og eksekvering af denne m.m.
UNDERVISNING
Associate Professor, EICOM
EICOM – European Institute for ECommerce Management er et digitalt transformations- og innovationsprogram, der afholdes på Møller Centre på det historiske Churchill College i Cambridge. Det er et 7-dages program under underskriften: Sådan leder du din virksomhed igennem den digitale transformation. Jeg har en halvdages session, der handler om at bygge en effektiv ecommerce organisation. Deltagerne er typisk personer fra den øverste ledelse fra hele verden.
RETAIL / E-COMMERCE
E-handelschef, Bilka.dk
Da jeg startede i Bilka.dk, var der et stort, tomt kontor og 3 studentermedhjælpere. Over de næste 2,5 år opbyggede jeg sammen med et fantastisk team forretningen Bilka.dk. Vi etablerede pluklager, byggede ny platform, etablerede hundredvis af nye processer – kort sagt, vi byggede det meste af en fuld værdikæde til e-commerce.
Vi kæmpede med og mod en konservativ organisation, men via benhårdt arbejde og en ukuelig iværksætterkultur fik vi gjort en robåd til en supertanker på ganske kort tid.
Highlights
- Omsætning fra 9 til 300+ mio.
- E-handelsorg. fra 3 til 80 medarb.
- Mere end 10-dobling af konverteringsrate
Ansvarsområder
- P/L ansvarlig for Bilka.dk
- Overordnet ansvarlig for salg, marketing, kundeservice og logistik
- Forretningsmæssig ansvarlig for IT / e-handelsplatform
RETAIL / OMNICHANNEL
Digitalchef, Dansk Supermarked
I forbindelse med det digitale områdes stigende vigtighed var jeg initiativtager til at etablere et digitalt kompetencecenter. Kompetencecenteret skulle rådgive om og drive projekter inden for digital marketing og omnichannel på tværs af føtex, Bilka og Netto.
Kompetencecenteret havde bl.a. digitale forretningsudviklere, der arbejdede ind i kædernes marketingafdelinger, ligesom user experience og product ownership af Bilka.dk platformen lå her.
Highlights
- Workshops og vidensformidling til ledelse
- Etablering af strategi for fremtidssikret omnichannel arkitektur
- Forretningsansvar for trecifret e-handels platformsprojekt
Ansvarsområder
- Omnichannel strategi og arkitektur for Dansk Supermarked
- Forretningsansvar for trecifret e-handels platformsprojekt
- En af syv business process owners, der besluttede og prioriterede it-udvikling i DS
ADVERTISING / DIGITAL
Chief Digital Officer, Envision
Envision er et af Danmarks største og mest veldrevne reklamebureauer. Jeg blev ansat til at drive en digital transformation på tværs af bureauets værdikæde samt udvikle den digitale forretning.
Jeg formulerede en ny strategi for det digitale område, hvor fokus skiftede fra produktion til arkitektrollen. Det betød bl.a., at det digitale via contentstrategi og -produktion kom tættere på husets kerneområde.
Highlights
- Formulering af ny strategi med content som omdrejningspunkt
- Frasalg af datterselskab med digital produktion
- Etablering af netværk af specialiserede leverancepartnere
Ansvarsområder
- Digital transformation på tværs virksomhedens værdikæde
- Ansvar for alle digitale leverancer
- Internt kompetenceløft, bl.a. via nye services og afholdelse af hackathons
DIVERSE BRANCHER
Øvrige positioner og aktiviteter
- Bestyrelsesuddannelse, Board Assure (2016)
- Bestyrelsesmedlem – SOL OG STRAND Feriehusudlejning A/S (2008-2014)
- Predictive Index Behavioral Assessment certificeret (2012)
- Selvstændig konsulent, digital marketing og e-handel (2007-2010)
- Bestyrelsesmedlem – PrinfoDjurs A/S (2006-2008)
- Medstifter og direktør – Food Solutions ApS (2004-2007)
- Country Manager, Danmark – Espotting Media (2003-2004)
- Medstifter og –ejer – Notabene.net A/S – senere Guava, nu Netbooster (1998-2005)
- Projektleder, Key Account Manager – S&G Interactive A/S (1996-1999)