BAGGRUND OG ERFARING

Jeg har 21 års erfaring inden for det digitale område. Jeg var co-founder af et af de første online marketing bureauer i Danmark, E-handelschef i Dansk Supermarked, hvor jeg først stod i spidsen for opbygning af Bilka.dk fra scratch og herefter havde rollen som Digitalchef med ansvar for omnichannel-strategi på tværs af Dansk Supermarked. Senest har jeg været Chief Digital Officer på envision, et af Danmarks største og mest veldrevne reklamebureauer.

Jeg brænder for transformation og forretningsudvikling med afsæt i digitale muligheder. Jeg har en eminent forståelse for digital, forretning og mennesker – og eksekverer med stor energi og målrettethed.

Uddybende highlights:

RETAIL / E-COMMERCE
E-handelschef, Bilka.dk

Da jeg startede i Bilka.dk, var der et stort, tomt kontor og 3 studentermedhjælpere. Over de næste 2,5 år opbyggede jeg sammen med et fantastisk team forretningen Bilka.dk. Vi etablerede pluklager, byggede ny platform, etablerede hundredvis af nye processer – kort sagt, vi byggede det meste af en fuld værdikæde til e-commerce.

Vi kæmpede med og mod en konservativ organisation, men via benhårdt arbejde og en ukuelig iværksætterkultur fik vi gjort en robåd til en supertanker på ganske kort tid.

Highlights

  • Omsætning fra 9 til 300+ mio.
  • E-handelsorg. fra 3 til 80 medarb.
  • Mere end 10-dobling af konverteringsrate

Ansvarsområder

  • P/L ansvarlig for Bilka.dk
  • Overordnet ansvarlig for salg, marketing, kundeservice og logistik
  • Forretningsmæssig ansvarlig for IT / e-handelsplatform

RETAIL / OMNICHANNEL
Digitalchef, Dansk Supermarked

I forbindelse med det digitale områdes stigende vigtighed var jeg initiativtager til at etablere et digitalt kompetencecenter. Kompetencecenteret skulle rådgive om og drive projekter inden for digital marketing og omnichannel på tværs af føtex, Bilka og Netto.

Kompetencecenteret havde bl.a. digitale forretningsudviklere, der arbejdede ind i kædernes marketingafdelinger, ligesom user experience og product ownership af Bilka.dk platformen lå her.

Highlights

  • Workshops og vidensformidling til ledelse
  • Etablering af strategi for fremtidssikret omnichannel arkitektur
  • Forretningsansvar for trecifret e-handels platformsprojekt

Ansvarsområder

  • Omnichannel strategi og arkitektur for Dansk Supermarked
  • Forretningsansvar for trecifret e-handels platformsprojekt
  • En af syv business process owners, der besluttede og prioriterede it-udvikling i DS

ADVERTISING / DIGITAL
Chief Digital Officer, Envision

Envision er et af Danmarks største og mest veldrevne reklamebureauer. Jeg blev ansat til at drive en digital transformation på tværs af bureauets værdikæde samt udvikle den digitale forretning.

Jeg formulerede en ny strategi for det digitale område, hvor fokus skiftede fra produktion til arkitektrollen. Det betød bl.a., at det digitale via contentstrategi og -produktion kom tættere på husets kerneområde.

Highligts

  • Formulering af ny strategi med content som omdrejningspunkt
  • Frasalg af datterselskab med digital produktion
  • Etablering af netværk af specialiserede leverancepartnere

Ansvarsområder

  • Digital transformation på tværs virksomhedens værdikæde
  • Ansvar for alle digitale leverancer
  • Internt kompetenceløft, bl.a. via nye services og afholdelse af hackathons

DIVERSE BRANCHER
Øvrige positioner og aktiviteter

  • Bestyrelsesuddannelse, Board Assure (2016)
  • Bestyrelsesmedlem – SOL OG STRAND Feriehusudlejning A/S (2008-2014)
  • Predictive Index Behavioral Assessment certificeret (2012)
  • Selvstændig konsulent, digital marketing og e-handel (2007-2010)
  • Bestyrelsesmedlem – PrinfoDjurs A/S (2006-2008)
  • Medstifter og direktør – Food Solutions ApS (2004-2007)
  • Country Manager, Danmark – Espotting Media (2003-2004)
  • Medstifter og –ejer – Notabene.net A/S – senere Guava, nu Netbooster (1998-2005)
  • Projektleder, Key Account Manager – S&G Interactive A/S (1996-1999)

Kontakt mig for at høre nærmere.